• Hjem

Hvordan sette opp Duell POS

  1. Før installasjonen sørg for at du har to ledige strømkontakter og en ledig plass i internettrouteren din. Kassen kan også kobles til nettet via Wifi, men vi anbefaler å koble til via kabel. Om du skal integrere en kortterminal til kassen må denne uansett ha kablet tilgang til nettet. Da trenger du tilsammen to ledige nettkontakter i routeren.

2. Når du mottar pakken fra oss ser den slik ut.

3. Når du åpner den ser det slik ut inni. Dette er dessverre ikke ostepop. 🙂

4. Når du pakker ut alt har du tre mindre esker. Start med å pakke ut den store flate esken merket med «Cash drawer» og sett kasseskuffen der du har tenkt å ha kasseapparatet ditt.

5. Pakk ut den minste esken med printeren. Innholdet skal se slik ut.

6. Koble ledningen fra kasseskuffen i printeren som vist over.

7. Koble til strømkabelen med rundt hode til printeren som vist over.

8. Pakk ut den siste esken. Innholdet skal være som vist over.

9. På undersiden av kasseskjermen er det kontakttilkoblinger.

10. Koble strømkabelen til kasseskjermen.

  

11. Koble den blå kabelen med den firkantige kontakten til printeren og den flate til kasseskjermen der det står «Printer».

12. Koble internettkabelen til kassen og routeren din. Eventuelt kan du bruke kassen trådløst via Wifi. Det gjøres på samme måte som å koble til en PC til Wifi. Kassen kjører Windows 10.

13. Trykk på knappen på printeren som vist over. Løsne papiret fra rullen og legg det nedi printeren som vist over.

14. Skru på printeren som vist over.

15. Bruk denne knappen for å mate ut papir på printeren.

16. Sett nøkkelen i kasseskuffen og vri om. Da kommer den ut manuelt. Fjern alt av tape som er festet nedi og løft opp skuffen litt slik at transportsikringen skrus av. Da kommer skuffen helt ut.

17. Nå er du klar til å skru på kassen. Strømknappen er på høyre side bakpå kassen.

18. Logg inn og ring support på tlf. 94 13 98 84 for videre hjelp med oppsettet.

iWL250 fra Bambora

Klarer du deg godt med en mobil terminal som ikke er integrert med din mobile kasse? Da er iWL250 fra Bambora terminalen for deg. Via avtalen Bambora One får du innløseravtale inkludert i prisen. Skulle du få feil på terminalen er 24-timers bytteservice også inkludert.

iWL250 er en av de minste og letteste mobile terminalene på markedet, har stor fargeskjerm og er klargjort for kontaktløse betalinger (NFC). Terminalen er hurtig og enkel i bruk. Terminalen leveres med en ladestasjon for enkel lading, og batteriet har en enestående kapasitet som sørger for høy ytelse for brukeren.

iWL250 kan leveres med GPRS-kommunikasjon,<strong> </strong>3G<strong> </strong>eller<strong> </strong>Bluetooth mot ladestasjon som kobles til eksisterende bredbåndslinje.

VX 690 fra Verifone

VX 690 fra Verifone er en meget god mobil terminal, den er hendig og kjapp og ligger godt i hånden. Både vekt og størrelse minner om en stor mobiltelefon. Og det er ikke langt fra sannheten da denne dingsen er direkte tilkoblet mobilnettet via 3G. Med mulighet for både Wifi og Bluetooth er det som å være på farten med en god venn som løser alt. Den støtter selvfølgelig kontaktløs betaling og kan leveres med ladebase.
<h3>Snakker direkte med dine mobile kasse</h3>
VX 690 integreres med din mobile kasse. Da slipper du å taste inn beløpet på terminalen for hvert salg. Terminalen bruker også kassens skriver, slik slipper man flere typer skriverpapir og alt samles på en plass. VX 690 tilfredsstiller de strengeste krav til fysisk og logisk sikkerhet og kan operere i temperaturer helt fra 0 til 50 grader.

Yomani XR fra Verifone

Trenger du en god stasjonær terminal? Da trenger du ikke lete lenger. Verifone har svaret med sin Yomani XR.

Et gjennomtenkt betalingsverktøy

Kunden din finner enkelt ut hvor kortet skal plasseres, enten den ønsker å bruke kontaktløs, chip eller magnetstripe da dette er opplyst og forklart logisk på den store fargeskjermen. Til og med kontaktøs mobilbetaling via NFC er støttet. Terminalen er utformet slik at den står stødig, selv uten fastmontering, og den vil heller ikke oppleves som ustabil under bruk da kodetastaturet sitter lavt i konstruksjonen. Kundesikkerheten blir ivaretatt med innebygget innsynsbeskyttelse når kortkoden tastet.

Snakker direkte med ditt kasseapparat

Yomani XR levert av OmniPOS integreres med din POS-kasse. Dette betyr at betalingsbeløpet på kassen sendes over til terminalen når kunden skal betale og kvittering skrives ut på kassen. Noe som igjen gir en hurtig og smidig handel og man slipper å ha kvitteringspapir tilgjengelig til to enheter.

HP ElitePOS

Det finnes mange ulike kasseløsninger (Point of Sale = POS). Når det kommer til stasjonære kasser tør vi påstå at få eller ingen kan måle seg med HP ElitePOS.

Hever kundeopplevelsen i butikken din

Helhetsinntrykk er viktig i detaljhandelen. Med HP ElitePOS får du et stilsikkert og minimalistisk kasseapparat. Kassen er plassbesparende og man drar nytte av rene og funksjonelle flater. Disken din kan brukes enda mer til det den skal brukes til, nemlig handel. God plass gjør at du kan yte enda bedre kundeservice og varene kan bytte eier på en smidig måte. Hvem skulle ikke ønske de hadde bedre plass på disken i julerushet med innpakking og hurtig handel?

En kasse du kan stole på

Med 7. generasjons i5-prosessor fra Intel, 64-bit Windows 10 Pro, SSD-harddisk og solid kvalitet er HP ElitePOS et av markedets kjappeste og mest solide kasseapparat. For dagens bedrifter er sikkerhet av høyeste prioritet. HP ElitePOS har selvrettende BIOS og firmware som beskytter mot virusangrep, for å bidra til å holde dataene, enhetene og kundene dine sikre. Kassen har ansattkortleser inkludert noe som gjør pålogging og bytte av operatør enkelt. Skulle man ønske enda høyere sikkerhet kan HP ElitePOS leveres med fingeravtrykkleser.

Montering

Om du vil og kan borre hull i butikkdisken din kan foten på ElitePOS fjernes og man monterer kassen fast i disken. Dette gir et ekstra eksklusivt uttrykk og den monteres på en sikker måte.

Garanti

HP ElitePOS kommer med hele 5 års garanti.

 

EDI – hva er det egentlig?

Electronic Data Interchange For Administration Commerce and Trade. Eller Elektronisk datautveksling, grunnstandard for utveksling av elektroniske forretningsdokumenter mellom datamaskiner. Slik forklarer Wikipedia EDI med tung engelsk og norsk fagterminologi.

Så hva betyr egentlig EDI oversatt til daglig norsk og i praksis?

Et eksempel. Når en bedrift skal sende en vare til en kunde brukes EDI for å forenkle dataflyten mellom systemene. Bedriften bestiller frakt hos en fraktleverandør, dette kan gjøres direkte på ordren, man trenger ikke skrive noe, verken med penn eller tastaturet, fordi kunden allerede har lagt inn alt av peronalia. Fraktleverandøren får bestilling av frakt via EDI. Bedriften skriver ut en pakkeetikett på sin etikettskriver og klistrer denne rett på pakken som skal til kunden.

Kunden kan spore pakken via fraktleverandøren sine sider. Om noe skulle skje med forsendelsen, har både kunde, bedrift og fraktleverandør oversikt over dette via EDI-data. Selv hvis kunden ønsker å returnere varen kan dette gjøres med EDI-data som allerede ligger inne på forsendelsen. Noen bedrifter har så kundevennlige returrutiner at de, til og med, legger ved en returfraktetikett i forsendelsen. Bedriften får da returen til riktig adresse og kan oppdatere lageret sitt. Alt dette via EDI-data.

Ergo er EDI forenklende dataflyt mellom digitale systemer.

 

Regnskapsintegrasjon

En regnskapsintegrasjon gjør salgshverdagen enklere. Før hadde man manuelle systemer som kvitteringer og dagsoppgjør, rapport fra terminal, kontantbeholdning og kassaapparat. Noe som tok meget lang tid å sette sammen til ferdig regnskap. Nå snakker den smarte POS-kassen direkte med regnskapssystemet slik at alt som slås inn på kassen blir registrert uten å måtte skrives ut på noen måte regnskapsmessig.

Om man har nettbutikk sammen med POS-kassen kommer rapportene fra denne også direkte til regnskapssystemet. Dette er en regnskapsintegrasjon. Digitale systemer som snakker sammen. Dette gjør at du som butikksjef sparer tid og penger.

Lager- og logistikksystemer (ERP)

I OmniPOS-sammenheng bruker vi uttrykket ERP om lager- og logistikksystemer. ERP er egentlig mer enn dette og står for Enterprise resource planning. Dette er programvare som støtter bedrifters virksomhetsområder, som produksjon, lager, salg, innkjøp og økonomi (kilde: no.wikipedia.org).

Et lager- og logistikksystem håndterer flyten i en bedrifts varehandel.

Hva har kunden bestilt?

Hvem er kunden?

Hvor er varen?

Når ble varen sendt?

Når kommer den fram?

Hvor mye er det igjen av varen?

Hvor mye har vi solgt av varen?

Dette er spørsmål som et lager- og logistikksystem til en hver tid har svaret på. I PCKasse er dette innebygget og fungerer som sentralen i handelssystemet.

Hva leverer OmniPOS?

Moderne kasseløsninger, godkjent etter krav i ny kasselov. I tillegg nettbutikk eller hjemmeside og markedsføring via alle søk og sosiale flater. Bedriftsrådgiving til nye eller eksisterende bedrifter.

Hva er en kasseløsning?

En kasseløsning inneholder en fysisk kasse, et operativsystem med et kasseprogram installert, bankterminal, kvitteringsskriver, kasseskuff og eventuelle tillegg som strekkodeleser og flere skrivere. I tillegg har en kasseløsning kommunikasjon med eksterne systemer som regnskap, lager- og logistikk, også videre, såkalte integrasjoner.

Den fysiske kassen kalles for en POS (point of sale). En POS er den moderne versjonen av det gamle kassaapparetet uten fast programmerte koder eller funksjoner på hver enkelt tast. En moderne kasseløsning kan man tilpasse utifra eget behov. Ønsker man å selge via nettet kan man knytte til en nettbutikkløsning. Da vil kassen ha felles lagerstatus med nettbutikken, felles kunderegister og felles ordreregister.

Hva er OmniPOS?

OmniPOS leverer fremtidens kasseløsninger til bedrifter. Omni betyr alt på latin og vår visjon er å levere alt en salgsbedrift trenger. POS står for Point of Sale som er det internasjonale navnet for kasseapparat.

Kontakt oss i dag

© TTCOM AS, org. nr: 997 776 844, Stakkevollvegen 102, 9010 Tromsø, Telefon: 464 51 000